bato-adv

طرز تهیه شیرینی برفی، یک شیرینی اقتصادی و خوشمزه برای عید نوروز 

طرز تهیه شیرینی برفی، یک شیرینی اقتصادی و خوشمزه برای عید نوروز 
شیرینی برفی یکی از انواع شیرینی‌های خشک و آردی است که دستور تهیه بسیار آسانی دارد و برای پذیرایی در عید نوروز مناسب است.

فراروـ  با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های رنگارنگ و خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی برفی یکی از انواع شیرینی‌های خانگی است که شما می‌توانید آن را با روشی آسان در منزل تهیه کنید. این شیرینی نیاز به مواد گران قیمت ندارد و بسیار به صرفه و اقتصادی است، همچنین در مدت زمان کمی آماده می‌شود. اگر حوصله پخت شیرینی‌های پر دردسر و زمان بر را برای عید نوروز ندارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم یک ظرف شیرینی خوشمزه، آسان و ارزان را در منزل تهیه کنیم.

مواد لازم

آرد سفید شیرینی: ۲۳۰ گرم
روغن جامد: ۱۲۵ گرم
پودر قند: ۱۲۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
وانیل: یک دوم قاشق چای‌خوری
پودر هل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
شکلات تخته‌ای سفید برای تزیین: به میزان لازم
خلال پسته و پودر گل محمدی برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه

شیرینی برفی

برای درست کردن این شیرینی خوشمزه و فوق‌العاده راحت ابتدا روغن جامد را همراه با پودر قند، تخم مرغ، وانیل و پودر هل داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید تا شفاف و کرم رنگ شود. درحین هم زدن حتما مواد را دورگیری کنید. حالا همزن را خاموش کنید و آرد را کم کم و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با دست خمیر را ورز بدهید تا نرم شود و به دست نچسبد.

خمیر آماده را داخل یک کیسه فریزر بریزید و بعد خمیر را داخل کیسه فریزر به قطر نیم ساعت باز کنید. حالا کیسه را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر بگذارید. بعد از این مدت زمان خمیر را از فریزر خارج کنید و با نوک چاقو کیسه را ببرید و خمیر را خارج کنید. کاتری که دوست دارید را آماده کنید و خمیر را قالب بزنید و شیرینی‌های قالب زده را با کمی فاصله داخل سینی فر کنار هم بچینید. سینی را داخل فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد که از قبل داغ کرده‌اید، به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا شیرینی بپزد و تغییر رنگ بدهد. بعد از پخت سینی را از فر خارج کنید و اجازه بدهید شیرینی‌ها کاملا خنک شود، سپس روی شیرینی را با شکلات سفید آب شده، کمی خلال پسته و پودر گل محمدی تزیین کنید و بگذارید شکلات کاملا خشک شود. در این مرحله شیرینی‌های خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شما هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

۲ ـ برای تهیه شیرینی بهتر است حتماً از پودر هل سبز استفاده کنید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیشتری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناسب‌تر است.

۳ ـ معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر در دستور گفته شده دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۴۵ دقیقه ممکن است در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشود و این مسئله به این دلیل است که در واقع فر شما به آن دمای گفته شده نرسیده است یعنی شما فر را روی درجه ۱۷۵ تنظیم کرده‌اید؛ اما در واقع دمای واقعی فر شما ۱۷۵ نیست و ممکن است کم‌تر یا بیش‌تر از این دما بوده باشد. کسانی که سابقه پخت شیرینی و کیک را دارند، معمولاً قلق فری که از آن استفاده می‌کنند، دست‌شان هست. مثلاً می‌دانند اگر در دستور گفته شده دمای ۱۷۵ درجه در فری که استفاده می‌کنند، این دما روی درجه ۱۸۵ حاصل می‌شود. به این موضوع توجه داشته باشید که معمولاً درجه حرارتی که در دستور‌ها گفته می‌شود، بر مبنای فر برقی است. اگر از فر گازی استفاده می‌کنید و دماسنج فر ندارید، دما را حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد بیش‌تر بگذارید. دمایی که گفته می‌شود، باز هم به فر شما بستگی دارد و باید قلق فر دست‌تان بییاد. با چند بار امتحان کردن متوجه دما و مدت زمان پخت خواهید شد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین